Інклюзивна освіта
Інклюзивна освіта
в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів с.Леухи  
«У МЕНЕ НЕМАЄ НІГ, АЛЕ Є ПОЧУТТЯ. Я НЕ МОЖУ БАЧИТИ, АЛЕ Я ПОСТІЙНО ДУМАЮ. ХОЧА Я НЕ ЧУЮ, Я ХОЧУ СПІЛКУВАТИСЯ. ЧОМУ ЛЮДИ ВВАЖАЮТЬ МЕНЕ НЕПОТРІБНОЮ, БЕЗМОВНОЮ, БЕЗДУМНОЮ? ЯК І ІНШІ, Я СПРОМОЖНА ДУМАТИ ПРО НАШ СВІТ.»
КОРАЛІ СЕВЕРС, 14 РОКІВ
Що таке інклюзивна освіта?
Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
·         Діти навчаються разом у звичайній школі.
·         Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
·         Діти отримують можливість жити разом з батьками.
·         Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
·         Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
·         У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
·         Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
·         вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
·         вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
·         вчаться співробітництву;
·         вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги для родин:
·         Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
·         Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
·         Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
·         Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
·         Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
·         Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
·         Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.
Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня.
Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримканеобхідні учням і вчителям для досягнення успіху.
Контингент дітей з особливими потребами школи:
·         У нашій школі станом на 01.06.2020 р. навчається таких 4 учня.
·         З них: 2 учні навчаються індивідуально, 2 дітей-інклюзивне навчання  
·            
Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у школі необхідно створити відповідні умови:
·         безперешкодний доступ до території та приміщень школи, зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку, та дітей з вадами зору;
·         забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
·         наявність кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження, логопедичного з відповідним корекційно-роздатковим обладнанням;
· забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, учителями-дефектологами, учителями інклюзивного навчання (асистентами учителя).