Вчителям
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ДЛЯ УСПІШНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ, ЯКІ МАЮТЬ ОСОБЛИВІ ОСВІТНІ ПОТРЕБИ
Педагог повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
· ознайомитися з анамнезом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
· вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи дитини;
· ураховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;
· навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
· зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків;
· вивчати головні принципи і стратегії колективної командної роботи;
· навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;
· навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей;
· створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу;
· формувати в дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
ПОРАДИ ЩОДО СПІЛКУВАННЯ І ВИХОВАННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ДИТИНИ
· Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.
· Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.
· Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.
· Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.
· Із кінозалу (домашнього) виключити перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості
· Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.
· Роз’єднати хулігана і жертву Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.
· Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.
· Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.
· Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе запобігти агресивності.
ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПРОБЛЕМНИМ ПІДЛІТКОМ І КЛАСНИМ КЕРІВНИКОМ В КРИЗОВИЙ СТАН ДЛЯ НИХ
· Уважно вислухайте дитину, прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
· Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан ( проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
· Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.
· Впевнено спілкуйтесь з підлітком Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодь!
· Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
· В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
· Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати довіру в нього.
· Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціалістів ( лікаря, психолога), якщо щось насторожило вас у поведінці підлітків.