Батькам

Головна » Батькам   

Вправи для гіперактивної дитини. За матеріалами Ковальчук Л.І.

 


 

Як допомогти дітям зрозуміти свої почуття

 

  • дайте дитині додаткову підтримку, підбадьорте її та будьте чуйні, терпимі, коли  вона перебуває у стресовому стані, адже діти показують свої страждання та хвилювання за допомогою різної поведінки – надчутливою, замкненої,  пустотливою;
  • Будьте чуйні до почуттів,  які виражає дитина словесно та іншим шляхом;
  • Допоможіть дитям навчитися  казати про свої почуття замість того, щоб дитина просто замкнулася;
  • Навчіть вирішувати проблеми словесно, а не фізично; методом знаходження кращих способів для того, щоб впоратися з ситуацією;
  • Допоможіть дітям заспокоюватись самостійно, коли вони прикро вражені. Наприклад, іноді діти старшого віку необхідно просто більше часу побути на одинці, тоді як молодші діти мають потребу в чутливій близькості з рідними;
  • Проводьте співбесіди про почуття дитини, проектуючи ситуацію, яка його засмучує, на себе, виражаючи Ваші власні почуття (наприклад, «Мені стає сумно, коли я сперечаюся зі своїми друзями, можливо, тобі також»);
  • Переконайте дитину, що у всіх дітей виникають почуття за певних обставин (наприклад, «Іноді діти лякаються і це нормально», «якщо щось не працює, це тебе дратує», «коли тебе дражнять, ти ображаєшся»);
  • Діти молодшого віку потребують допомоги, щоб навчитися відмічати свої почуття. Це допомагає їм ввійти в емоції, біль, точно розпізнати їх та правильно впоратися з ними (наприклад, «Думаю, що ти плачеш тому, що ти стомився (лась), «Я знаю, що сестра відібрала твій м’яч, і це тебе прикро вразило»);
  • Іноді дітям легше  відповісти на коментар, ніж на пряме питання, якщо щось не так (наприклад, «Сашко, ти виглядаєш дещо засмученим. Напевно, ти думаєш про свою мамусю…»);
  • Буває так, що дитині легше коментувати свої почуття в контексті почуттів більшості дітей ( наприклад, «Більшості дітей стає моторошно та сумно, коли їхній татусь та мама сваряться», «мабуть, всі діти ображаються та страждають, коли на них кричать, обзивають або не хочуть спілкуватися»).

 

 


 

У класі моєї дитини зʼявиться учень з особливими освітніми потребами. Як підготуватись?

 

Восени 2018 року в Україні стартувала реформа «Нова українська школа». Ще до початку навчання батькам першокласників розказали про інклюзивну освіту та про те, що в класах можуть з’явитися діти з особливими освітніми потребами.

Насправді інклюзивне навчання — це не лише програма для дітей з особливими освітніми потребами. Це освіта для соціальних сиріт, внутрішньо переміщених осіб, біженців та інших незахищених верств населення. Що потрібно знати батькам однокласників дітей з особливими освітніми потребами.

Діти з особливими освітніми потребами можуть вчитися у будь-якому класі?

Ні. Батьки такої дитини можуть обрати школу і погодити вступ із дирекцією. Далі є певні обмеження: в інклюзивному класі можуть вчитися від одного до трьох учнів з інвалідністю, а загальна кількість дітей не повинна перевищувати тридцять осіб.

Чи вистачить у вчителя часу на всіх дітей?

В інклюзивному класі разом зі вчителем на уроці повинен працювати асистент, який допомагає контролювати навчання та приділяє більше уваги дитині з інвалідністю. Він допомагає дитині адаптуватися в класі, працювати на уроці, виконувати домашнє завдання, за потреби супроводжує її на прогулянці, у їдальню та до вбиральні. Якщо асистента вчителя немає, його роботу можуть виконувати батьки або ж людина, яку вони наймають.

Як пояснити дитині, що в неї буде однокласник з інвалідністю?

Варто показати мультфільм, у якому є головні герої з інвалідністю, і обговорити його. Радимо такі мультфільми:

· американський «Тамара» — про те, як глухоніма дівчинка мріє стати балериною;

· іспанський «Мотузки» — про дружбу дівчинки Марії та хлопчика з ДЦП;

· французький «Секрет Маела» — про людей із синдромом Ангельмана (людина з таким захворюванням не може контролювати свої рухи та міміку, часто усміхається і хаотично розмахує руками);

· російський «Акуратна історія» — про шестирічного Микиту, який йде до школи, але має дуже тонку шкіру, а тому завжди повинен бути обережним.

Допоможе й інклюзивна література. Діти сприймають улюблені книжки як природну комунікацію, а історії з них не викликають відторгнення. Рекомендуємо книжки українських авторів: Олени Осмоловської «Сонце в твоєму озері», Вікторії Надикто «Пригоди Даші й Тіні», Євгенії Пірог «Тридцять перший меридіан», збірку оповідань «Terra інклюзія-2018».

Мені здається, що дитина з інвалідністю все ж гальмує навчальний процес. Що робити?

Інклюзивна освіта гарантована законом, і ніхто не може позбавляти дітей цього права. Крім того, інклюзія — це ще й тест на толерантність і зрілість суспільства. Пройдіть його гідно та покажіть гарний приклад дітям.

Як мені вдома говорити з дитиною на цю тему?

Найголовніше завдання інклюзивної освіти — навчити дітей працювати та співіснувати з усіма. Коли спілкуєтесь зі своєю дитиною про однокласника з інвалідністю, не використовуйте агресивних слів та обов’язково називайте іншу дитину на ім’я. Не забувайте: діти люблять одне одного у грі, тому в позашкільний час створюйте якнайбільше моментів, коли діти можуть взаємодіяти через розваги.

 

 

 

 

 

Warning: include(/var/www/html/iledu/leuh/www/mycode/social-parent.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/html/iledu/leuh/www/templates/systematized/template.php on line 54 Warning: include(): Failed opening '/var/www/html/iledu/leuh/www/mycode/social-parent.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /var/www/html/iledu/leuh/www/templates/systematized/template.php on line 54